środa, 14 listopada 2012

Muffiny z Raffaello


Witajcie!

Rozpoczynam wielką reaktywację! Wiem, że bardzo dawno nie pisałam, na co składało się dużo powodów. Ale teraz kiedy mam nowy aparat i troszkę czasu, będę witać tu częściej : )

Wielki powrót zacznę od muffinek kokosowych z Raffaello. Sama za kokosem specjalnie nie przepadam, ale do upieczenia ich skłoniły mnie urodziny mojej koleżanki, która je uwielbia. Kiedy jedną z nich spróbowałam zadziwiłam się, gdyż posmakowały nawet mnie. Polecam!

Moją inspiracją był: Ilovebake
Muffinów wychodzi: 10 sztuk !

       Składniki:
  • 1 szklanka maki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 krople zapachu migdałowego
  • 2/3 szklanki śmietanki 36%
  • 1/2 szklanka roztopionego masła
  • 2 jajka
  • 10 kulek Raffaello

    Polewa:
  • 1 i 1/2 białe czekolady 
  • garść wiórków kokosowych 

1. Wymieszaj wszystkie suche składniki w misce.
2. Zmiksuj wszystkie pozostałe składniki.
3. Dodawaj po trochu mąki do masy maślanej.
4. Gotowe ciasto przełóż do foremek (1 łyżka ciasta- kulka Raffaello- reszta ciasta)
5. Włóż formę do nagrzanego 180 C piekarnika i piecz ok 25 min.
6. Upieczone i ostudzone muffiny zamaczaj w rozpuszczonej- dość gęstej czekoladzie i posyp wiórkami.



Podczas rozpuszczania czekolady nie dodawaj zbyt dużo mleka,
by uzyskać gęstą konsystencję, która po zamoczeniu babeczki jest sztywna i szybko zastyga. 








Polecam !!
Kinga.

5 komentarzy:

  1. wyglądają apetycznie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba po raz pierwszy w życiu podejmę się upieczenia muffinek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy masło mogę zastąpić olejem rzepakowym?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, oczywiście, że można tylko wtedy nie pół, a 1/3 szklanki.

      Pozdrawiam, Kinga

      Usuń
  4. Rozmarzyłam się, tyle słodkości na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń