sobota, 10 sierpnia 2013

Obiadowe Ciasto Francuskie i Wyciskane Ziemniaki


Od jakiegoś czasu mam co raz więcej pomysłów na obiad. Staram się raz w tygodniu coś nowego wykombinować i tak powstały tarteletki ciasto francuskie z mięsem mielonym, szpinakiem, pieczarkami i serem, a do tego chyba dość innowacyjne ziemniaki :) Obiad składa się z tradycyjnych, prostych składników, tylko niekonwencjonalne podanie nadaje mu oryginalności.

Składniki:
  • ciasto francuskie 
  • tacka mięsa mielonego
  • szpinak mrożony
  • pieczarki
  • ser
  • ziemniaki

Ciasto francuskie rozwiń i podziel na kwadraty odpowiednich wielkości, tak by wypełniły otwory w blaszce na muffinki i nakłuj spody widelcem. Ciasto wypełnij odpowiednio mięsem (już wcześniej dobrze wysmażonym), szpinakiem (rozmrożonym z dodatkiem czosnku) i pieczarkami (lekko podsmażonymi). Na 10 min przed wyjęciem posyp je solidnie serem. Piecz ok 30 min. Ziemniaki pokrój na małe kawałki i  ugotuj, następnie utłucz z dodatkiem maślanki, dobrze wymieszaj. Nałóż ziemniaki do rękawa cukierniczego i wyciskaj (trzeba tu silnej ręki). Piecz ok 40 min do zarumienienia.










Pozdrawiam, kinia

1 komentarz:

  1. w tygodniu robiłam ciasto francuskie z kurczakiem ,pieczarkami,serem....ale ja zamykałam je w cieście:))...twoja wersja bardzo mi sie podoba:)))))))

    OdpowiedzUsuń