niedziela, 8 września 2013

Strucla z Czarną Porzeczką



Witajcie, dziś przepis na drożdżową struclę z czarną porzeczką. Przepis znalazłam na Moich Wypiekach, ciasto wyglądało dość poważnie i wymagająco, jednak do zrobienia go przyczyniła się duża liczba gości, nie miałam więc wyboru. A, że strucle robiłam pierwszy raz, tym bardziej się jej obawiałam. Jednak, gdy wyjęłam ją już z piekarnika, aż zaniemówiłam, tak pięknie wyrosło! Polecam wypróbować, bo przepis, okazał się wcale nie taki straszny, wręcz przeciwnie skłaniający do długiego leżakowania... :)


  • 350g mąki
  • 1 jajko
  • 150 ml mleka
  • 45g cukru
  • 4g cukru waniliowego
  • 50g miękkiego masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki suchych drożdży
  • 150g dżemu porzeczkowego
     
  1. Suche drożdże wymieszaj z mąką.
  2. Jajka roztrzep z mlekiem i cukrami. Dodaj to do mąki, a do tego masło i sól.
  3. Zagnieć miękkie ciasto, podsypując nie za dużą ilością mąki (ciasto może się trochę kleić)
  4. Odstaw je w ciepłe miejsce na ok 2h.
  5. Wyrośnięte ciasto rozwałkuj na grubość ok 4 mm i długość dużej keksówki (ok 35cm)
  6.  Na całe ciasto, prócz boków wyłóż płasko dżem.
  7. Zagnij krótsze boki prostokąta, a następnie zroluj ciasto, chwytając za dłuższe boki.
  8. Gotowe włóż do keksówki i pod przykryciem odstaw na ok 20 min.
  9. Przetnij cisto wzdłuż, prawie dotykając nożem spodu i znów pozostaw na 20-30 min. 
  10. Wyrośnięte ciasto powinno ładnie wypełnić blaszkę, posmaruj wierzch rozkłóconym jajkiem i posyp kruszonką (zagnieć 25g masła + 5 łyżek mąki + 2 łyżki cukru + 4g cukru waniliowego)
  11. Ciasto piecz ok 45 min w 180 stopniach.


 Mnie jak widzicie wałek wyszedł troszkę za długi, dlatego taki pozginany,
ale po upieczeniu i tak nic nie będzie widać, więc spokojnie!
 












2 komentarze: